Min dag.

Idag kom många killar att skotta snö på taket! Det fanns så himla mycket snö. Det var inte så roligt, jag åt frukost på morgonen, det kom ljud från snö som rasade från taket hela tiden, och huset skakade!

Martin kunde inte somna, det var högt ljud hela tiden. De hade så roliga på taket, jobbade och pratade med varandra.
Det var svårt för mig att gå förbi när det fanns mycket snö som stod i väg, men de var snäll ändå, en kille försökte att skotta snö innan jag for till skolan. Tackar för det.

Solen skiner när jag cyklade i skolan, det var vackert. Det var skönt väder, inte kallt, jag är glad för det.

I klassrummet nästan alla klasskompisar presenterade deras sagor som de hörde när de var liten, det var så roligt att lyssna, de var duktiga att beskriva. Jag presenterade saga om Ett lejon och en råtta! Jag tror att alla hört min saga när de var liten också, men det var roligt ändå att öva prata eller skriva.

På middag lagade jag Tomyum seafood (Tomyum kung soppa) som min älskling tycker om.
denna soppa kan även göras kyckling eller fisk. Min soppa  ser inte bra ut på bilder men min man tycker om välding mycket. Förra middag åt jag min favorit efterrätt, det är blåbärkaka och glass.Mmss

Kommentarer
Postat av: Emma

Det ser gott ut, du kan väl ge mig recept på den soppan!?

2011-02-01 @ 21:04:24
URL: http://mandelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0