Nu är det dags för mig att träna och läsa.

Igår var jag förkyld. I torsdag mådde jag ledsen och glad. Idag har jag inte utsäkt att vara lat.
Det är dags för mig att göra nånting nytta.

Idag måste jag träna och läsa och göra läxor.

På efton ringde jag till mina familjen och min gamla chefen i Thailand. Varje gånger pratade jag med henne, jag är  glad, hon är rolig, hon muntrar upp mig. Hon frågade om jag har kompis i Sverige? Det är bra fråga.

Tidigare sa jag att jag har inte kompisar, jag känner mig ensam. Men nu har jag bott i Sverige för 2 år, jag har  många vänner , jag har många kompisar som lyssnar på mig när jag ledsen eller förbannad. Jag har kompisar som jag kan ringa till henne när jag känner mig ösakert.
 Jag har kompisar som jag kan prata när jag är glad.
I feel that I am at my home, and this is my second home or maybe this is my first home that I have  a warm family. Nice to be here!


Ok, nu det är dags jag ska träna nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0